Sunday, October 3, 2010

AKU KECIK HATI SANGAT2..



Aku benar2 kecik hati. Rase cam diri ni tak de harga diri!..Aku kecik hati menyebabkan tidurku terganggu..fikiranku jadi kusut...hati aku jadi sedih yg teramat sangat...Setiap hari aku diselubungi dengan perasaan kecik hati tu kerana :-

1) Bila niatku untuk membantu menyelesaikan masalah disalah anggap malah aku dituduh dengki plak.

2) Bila aku dikatakan cuba berlagak baik sedangkan aku sendiri pun tak betul!

3) Bila aku dianggap lupa diri...sepatutnya aku perlu "lebih kehadapan" kerana telah termakan budi seseorang.

Aku sedih malah benar2 kecik hati bila orang sanggup menuduh aku macam2 sedangkan aku bukan orang yg demikian. Aku masih sedar dan tau diri...tau dimana tempat aku berpijak...masih tau membalas budi orang, masih mau melindungi orang2 yg kusayang seperti aku melindungi diriku sendiri.

Tapi dari mata kasar mereka, aku ni tak ubah seperti orang yg kejam, yg tak berhati perut...tapi terfikir tak korang, yg aku lakukan semua ni utk kebaikan korang di masa depan. Aku tak mau korang terus bergantung harap dgn orang lain tanpa berusaha sendiri menyelesaikan masalah. Aku juga punya masalah sendiri yg perlu aku selesaikan.

Aku cuma mau korang belajar berdikari..Salah ke niat baik aku tu?? Atau mungkin cara aku yg agak tegas membuatkan korang salahfaham atau korang sengaja tak mau memahami niat baik aku tu!!Terpulang...aku dah jalankan tanggung jawab aku dgn sebaiknya. Jika suatu masa nanti, korang tersepit dgn masalah, jgn salahkan aku kerana tak menghulurkan bantuan..Satu jer soalan aku...selama mana korang nak menjadi seperti anak burung yg mintak disuapkan setiap hari??

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com