Wednesday, October 6, 2010

TERSENTUH NALURIKU...

Aku ni ada satu kelemahan yg tak boleh diatasi iaitu cepat tersentuh bila baca citer sedih yg membabitkan anak atau ibubapa. Ya lah kan..aku ni ada mak bapak..peh tu dah ada pengalaman jadik ibu plak..Of coz bila baca citer2 yg menyentuh hati tentang anak2 ni, aku leh bengkak mata menangis.

Masa hariraya ari tu..kan ada citer pasal anak yatim...Dorang kat tv tu nangis sket jer..aku yg nonton tv tu plak yg beria2 terisak2 sedih. Korang tau apa yg aku bayangkan?? Aku bayangkan kalu aku dan hubby tak de..mungkin kat sini ler tempat untuk anak2 aku...begini ler kehidupan dorang yg merindui aku setiap kali syawal tiba..Wuahhhh!!! aku dah tak peduli bila hubby gelakkan aku...Dia ni mmg cam hantu penanggal..hati perot sumer kat luar!! Marah tol aku sebb dia potong stim aku yg tengah menjiwai kesedihan tu..

Okay gak ler kann? Korang penah dengar tak orang tengok citer industan pon nangis giler2..contohnya bila hero atau heroinnya mati. Wei!! apa barang aku nak kuar ayor mata sebb citer cintan camtu...Lantak ler ko nak mati ker..Dah memang leh hafal citer idustan tu. Tak mati...kahwin...tak kahwin, mati...Boring arghhh!!!!!

Berbalik pada citer sedih aku tadi...ni kisah orang tua yg ditinggalkan anak2 kat umah orang tua2. Tu lagi satu buat aku sedih. Tergamak dorang membuang ibubapa yg membesarkan dorang. Muga aku tak termasuk dalam golongan orang2 yg lupa diri macam tu! Dah ler yerr...aku tulis blog ni pun..udah sebak semacam plak....

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com