Thursday, October 28, 2010

HARGAILAH SEMENTARA ADA..

During lunch hours, aku terbaca satu artikel ni ..entah kisah benar atau nukilan semata2..Cerita mengenai seorang lelaki yg mengahwini seorang perempuan yg perwatakannya pendiam, sepatah ditanya..sepatah dia menjawab.

Hal yg demikian buat dia bosan lalu mencari hiburan dengan perempuan lain di luar. Akhirnya dia dapat tahu yg isteri yg dikahwininya menghidap barah tekak. Kekesalan itu membuat dia cuba membahagiakan isterinya di saat2 akhir kematiannya.

Cerita tu buat aku begitu tersentuh...Kadang2 dalam kehidupan rumah tangga ni,kita memang jarang menghargai apa yg kita miliki sebaliknya selalu merasakan keindahan dan kebahagian tu ada di luar sana. Kita malah tidak sedar yg Tuhan dah memberi segala2nya tersedia untuk kita. Hinggalah bila kita diuji dengan ujian Allah...barulah kita sedar kesilapan masing2.

Sukar untuk aku bayangkan suatu hari kelak aku akan kehilangan orang2 yg tersayang.. Orang2 yg banyak memberi kekuatan dan semangat untuk aku...terutama dirimu, suamiku ..yg aku sayang sepenuh jiwaragaku.Justeru itu, aku tak sanggup malah tak rela berkongsi kasih dengan sesiapa apalagi dengan orang yg akan membuat insan yg kusayang ini menderita suatu hari kelak.

Muga Tuhan memberi aku kesempatan untuk aku bersamanya, menjaganya ketika hari tua nanti. Pintaku..biarlah dia orang pertama dan terakhir yg hadir dalam hidupku yang bergelar suami utk diriku.Janjiku sewaktu hari pertama aku bergelar isteri kepadanya.. akan sanggup mengharungi suka dan duka hidup ini bersama2..dan aku akan sentiasa di sisinya memberi kekuatan dan semangat untuk dia..

Buat hubbyku..terima kasih kerana menerima aku seadanya....Terharu bila dengar lagu Nash.."Pada Syurga Di Wajahmu".

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com