Sunday, October 3, 2010

SAPA PEMILIK NYER.?



Penah tak korang dapat rezeki tergolek. Rezeki yg tak disangka2 datang. Okay actually..baru2 ni aku terjumpa duit..agak banyak gak lah! Memang nawaitu nyer aku nak pulangkan duit tu tapi aku tak tau saper yg punya memandangkan tak de pengenalan diri apa pun yg aku jumpa bersama duit tu.

Bila terfikir nak iklankan plak, aku takut nanti berdering 24 hours plak telefon aku ni. Yang bukan empunya duit pun ngaku duit dia gak...Bukan aku tak kesian, malah terbayang mesti hampa betul hati pemilik duit yg hilang tu. Bukan sket plak tu..Susah payah dia kumpul..alih2 ilang gitu jerr.

Aku kalu jumpa duit..bior pun sikit memang aku tak kan gunakan apalagi nak beri anak2
ku makan dengan rezeki yg tak halal tu.Kalu boleh biarlah anak2ku membesar dengan rezeki yg ku dapati dengan keberkatan..cuma sekarang ni buntu memikirkan bagaimana cara aku nak memulangkan duit pemilik tersebut??

Apa yg aku dapat buat sekarang ni ialah menyimpan duit tersebut sementara aku memikirkan jalan paling terbaik. Muga Tuhan berikan aku hidayah dan petunjuk untuk aku berbuat kebaikan...AMIN...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com