Monday, October 25, 2010

AWAS DGN RAKAN SEKELILING ANDA

Sejauh mana anda mengenali orang disekeliling anda yg boleh dipanggil kawan? Atau anda menilai seseorang tu dari luaran nya atau dari sikapnya. setengah orang sering beranggapan sseorang yg tampil bergaya dan cantik itu adalah orang yg mempunyai sikap yg baik seperti luarannya. Tapi anda silap...

Menilai keperibadian seseorang bukan bergantung pada rupa lahiriahnya. Berdasarkan pengalaman yg aku lalui, kebanyakan orang sering melindungi diri mereka dengan perwatakan yg pura2 sedangkan di dalam hati seperti menyimpan belati yg bila2 masa sahaja akan memusnahkan kita.

Aku sendiri penah berhadapan dgn seorang minah ni. Depan aku pijak semut pun tak mati.Begitu gak ler depan kengkawan dia..Secara kasar, dia ni nampak berperwatakan lembut dan bersopan santun. Tapi rupanya dalam diam, dia menikam aku dari belakang..
Tergamak dalam diam dia cuba merosakkan keharmonian rumahtangga aku hanya kerana terdesak memikirkan diri yg memegang title Andartu!

Bagi aku, tak hina mana pun menjadi andartu jika dibandingkan dengan hinanya sikap dia yg merosakkan hati kaum sejenisnya. Dimata aku, taraf dia jauh lebih hina dari haiwan..yg tak penah memikirkan hati orang lain untuk mencapai apa yg dihajatinya.

Dan sekarang...dia cuba melindungi dirinya dari sifat hinanya yg dilakukan sebelum ini. Cuma aku ingin menasihati kengkawan di luar sana, hati2 dengan rakan sekeliling anda. Tak mustahil, ada orang sekeji dia berhampiran dengan anda..Cuma satu doa ku...
aku teringin melihat dia menerima pembalasan atas sikap keji nya itu. Remember! As what you always said what you did...you get back. Ayat tu sebenarnya utk kau!!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com