Monday, October 4, 2010

GOOD NEWS!!

Aku pregnant? Woi!! giler korang! Banyak lagi berita baik yg aku nak sampaikan..



Berita baik untuk orang2 yg anti rokok! Berita tu mengembirakan aku gak sebab aku memang paling tak suka bau rokok nih.. Waktu nak terima hubby aku sebagai steady dulu pun, aku kenakan syarat suapaya dia tidak merokok. Tapi tah camner gaya nyer peh kahwin dia belajar merokok dengan kengkawan opis. Menci nyer aku tiap kali balik ada bau rokok!

Sekarang ni hubby aku on and off jer bab2 rokok ni. Mungkin disebabkan amik iktibar dari penyakit yg menyerang Abah baru2 ni. Abah tu pun satu Hamba Allah yg "keteqaq" kata orang Penang. Bukan nak mendengar lansung cakap anak2 ni. Tambah lagi Abah tu memang perokok tegar sejak zaman remaja lagi.

Berita yg aku nak sampaikan tadi ialah tentang kenaikan harga rokok sehingga 65sen bermula dari 1hb Oktober ni. Kalu difikir2kan, baik ler korang menabung dari korang membakar duit tu.Dari sudut kesihatan pun, ianya memang membawa kemudaratan. Bagi orang2 yg tak merokok cam aku ni, lebih berisiko untuk mendapat sakit kerana menghidu bau rokok tersebut. Korang bayangkan anak2 korang tu jadi mangsa atas sikap korang yg dok asyik merokok tu Banyak benda sebanrnya yg korang leh lakukan untuk mengelakkan diri dari merokok ni..

Diantara tips utk menghilangkan ketagihan ni ialah:

1) Kalau rase2nya nak merokok, kunyah ajer gula2 getah tu...

2) Jauhkan diri dari perokok yg boleh menyebabkan anda terpengaruh utk merokok.

3) Byk ubat2 untuk menghilangkan ketagihan. Nak dengan tak nak jerrr...

Semua tu bergantung pada kekuatan minda korang...Kalu nak..biler masa jer korang boleh berhenti.. Sendiri mau Ingat lah yer!

1 comment:

  1. yer la..ygpenting hati...naik la braper rega rokok tu kalau dh jenis ketegaq..mmg la...

    ReplyDelete

Saraqistina80@yahoo.com