Sunday, October 24, 2010

JOGGING

Entah mengapa aku rase satu badan lenguh2..mata rasa kuyu jer. pantang kalu baring kat sofa..for sure aku hanyut tidorrr...Menang badan letih bebenor rasanya...

Dulu kalu aku rasa badan cam ni , aku akan ajak hubby dengan anak2 gi kebun kami kat Gombak. Tengok pokok buah-buahan yg semakin membesar. setengah tu dah melepasi tinggi aku lagi!. Membaja, mencangkul dan bakar sampah sarap serta daun2 kering..Sekurang2nya kebun tu nampak bersih dan aku akan berpeluh sakan! Hah! time tu jantung aku memang cam rasa baru peh jogging. Berdegup kencang dan badan rasa segar sangat. Anak2 aku bab nak membakar sampah cukup suka sebab seronok dapat main api...

Dulu masa memula tanam pokok buah2an ni, terfikir gak aku..sempat ke aku tengok pokok2 ni membesar dan rasa buah2 ni sumer.. Pejam celik..pejam celik..dah besar pon pokok2 ni. Tak lama lagi, merasa ler kami anak beranak hasil yg kami usahakan selama ni..Bukan senang nak dapat tanah kebun di sekitar Kuala Lumpur ni kan. Aku beruntung sebab ini tanah pusaka hubby. Tanah yg cukup luas untuk tanaman buah2an.

Mula2 dulu kami nak buat projek ternakan, tapi memandangkan tanah tu bersebelahan dengan rumah orang, terbantut ler hasrat kami tu..Tu yang tukar plan tanam buah2an.
Sekurang2nya..aku merasa gak camner rasanya pegang cangkul, membaja dan menanam pokok...walaupun aku cukup geli dengan cacing.Dari berjogging panas2 tu tanpa dapat hasil..ada baiknya sambil berkebun kan...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com