Sunday, October 24, 2010

HUJUNG MINGGU



Hari yg agak membosankan!. Mana taknya...asyik dok terperap kat umah jer...Nak berjalan pun tak tau kat mana. So dri diam tak buat apa tu, aku mula ler gatal tangan nak usik perabot kat umah...

Bosan dengan gaya yg sama, aku cuba lah tukar kedudukan sofa yg sedia ada kat ruang tamu tu. Berat nya ko..cam semput nafas dibuatnya..Nasib baik Abang baru balik dari tuition. Nak suruh hubby aku, kang patah riuk plak tulang dia..Akhirnya siap gak..Disebbakan sofa dah beralih arah, aku tukar gak ler perhiasannya sekali.

Baby sebuk dok basuh kasut dia dan Abang (setelah minggu lepas terlupa basuh kasut). Nak menunggu dia membasuh, punya ler lamanya..mengalahkan membasuh 10 pasang kasut. Tu belum kira lagi bab mengapur kasut..

Dah habis ruang tamu aku bersihkan, aku bersihkan dapur plak..Time ni lah aku tukar semua tempat peralatan dapur cam pembakar roti dan blender. Jemu tengok asyik dok di tempat yg sama.Hasilnya...dapur dan ruang tamu aku kelihatan berbeza sedikit..ada ler penampilan baru..

Hujung minggu yg membosankan tu bertukar ceria bila kita pandai menggunakan masa dengan membuat kerja2 yg mendatangkan faedah. Walaupun penat, tapi bila tengok hasilnya ..tentu puas hati kan!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com