Tuesday, October 26, 2010

BUKU MOTIVASI



Di waktu aku remaja dulu, aku suka membaca novel remaja berbantuk percintaan dan kisah yg berkisar dengan telatah remaja. Tetapi bila usia dah meningkat naik, selera aku pada buku2 berbentuk cinta ni dah agak pudar dan beralih arah kepada buku bercorak motivasi.



Apa faedah membaca buku motivasi? Huiii..banyak kengkawan! Di dalam buku2 ni banyak mengajar kita cara untuk memotivasikan diri supaya yakin, dan tahu menguruskan kewangan dan semua yg berkaitan dengan diri kita. Aku kalau baca buku ni memang teruja dan bersemangat berkobar2 untuk merubah dari yg baik kepada yg lebih baik!



Korang kat luar sana pun aku rasa suka membeli buku motivasi ni kan? Tapi kalu setakat beli dan mempunyai koleksi buku motivasi mengalahkan perpustakaan negara tetapi tidak membaca dan mempraktikkan pengetahuan yg ada dalam kehidupan korang...tak guna gak..Semua tu tak kan merubah apa2 selagi kita tidak berbuat sesuatu dalam diri kita...Aku tak buat koleksi pun...pinjam ajer kat library...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com