Sunday, October 17, 2010

JUJURKAH PASANGAN ANDA??

Bagaimana kita nak membuktikan pasangan kita jujur atau tidak? Ini kerana didepan kita..pijak semut pun tak mati.Di Belakang korang ..ya Ampun! kasanova/ playgirl rupanya.

Antara tips2 yg aku rasa berkesan ler, boleh ler korang cuba praktikkan..

Ajak jumpa famili
Kalau dia ni jenis yg betul2 tangkap cintan dgn korang, anytime ajak jer ..mesti dia setuju..Tapi kalu dia beri alasan tu...korang ler yg perasan sorang sebenarnya...

Ujian menguji kejujuran
Aku penah gak buat camni masa mula2 kenal hubby aku dulu. Dia memang ckp bebaik dgn "pelakon" ciptaan aku tu tapi dia jujur bagi tau yg dia dah berpunya. siap nak volunteer rekomen kwn aku tu dgn kawan dia lagi....Tu yg buat aku tambah sayang dgn dia...

Uji keimanannya juga.
Yang ni pun penting! Kalu dengan korang dia tak leh taha godaan, camner ler dia dengan orang lain...Kalu belum ada ikatan, dah berani garpu berjalan..tu tandanya memang dia ni keturunan buluh betung..gatai..yang perempuan plak siap offer lagi pasangannya (kira cam buat jualan murah gitu) p'poan camni jangan ler ko cari keturunannya....

Seperti hadis Nabi kita Mohd S.A.W, untuk memilih pasangan kita tu , haruslah utamakan ugamanya, keturunannya, kesihatannya dan paling akhir sekali kecantikan rupa parasnya. Rupa lawa cam artis sekalipun tapi perangai cam setan...tak guna dibuat pasangan!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com