Sunday, October 24, 2010

MUZIUM CINTA


Penah dengar tak tentang tertubuhnya Muzium cinta di Zagreb , Croatia yg menempatkan barangan yg di abadikan oleh orang2 yg putus cinta? Menarik kan..Kelakar pun ada..

Diantara barangan yg dipamerkan di sini adalah barangan sejarah cinta pasangan yg putus cinta seperti surat, rambut palsu, jam tangan dan macam2 lagi. Tujuan nya aku sendiri pun tak pasti tapi rasanya mungkin ia sekadar untuk membuat mereka yg putus cinta merasa lega "membuang" barangan yg dirasakan tidak perlu untuk dikenang lagi.

Memang sudah sepatutnya, jika kita tidak bersama lagi dengan pasangan kita tu, tak payah ler disimpan barangan pemberian mereka kerana ia hanya akan mengingatkan anda kepada insan yg dah tak sudi kepada anda. Macam aku ni...tiada istilah putus cinta sebb aku memang tak penah putus cinta dengan sesiapa. Cuma..hampir2 putus asa untuk memiliki hubbyku sewaktu dia "merajuk" bila aku menjauhkan diri dari dia dulu.

Kalu aku jadi korang, jika aku dah tak mau mengenang insan yg banyak mengeciwakan hati tu, benda yg paling elok korang letak kat muzium cinta kat Croatia tu ialah kepala dia! Bior semua orang yg datang tu tengok..ni lah wajah orang yg tak berperikemanusian yg menghancurkan idup korang..


(Korang tak nak tambah ke koleksi yg sedia ada ni)

Cam aku ni..masih menyimpan memori cinta bersama hubby dulu..contohnya surat2 aku padanya..dan Diary Cinta yang banyak mencoretkan kenangan indah ketika bersamanya..

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com