Monday, October 25, 2010

SEJAUH MANA TUAH ANDA?



Kita kengkadang tertanya sejauah mana bertuahnya kita dalam melayari kehidupan ni. korang mesti penah dengar kan orang berkata Tuah, ajal maut semua di tentukan oleh Allah. Tapi ini tak bermakna bila dah "ditentukan" tu. korang kena pasrah dengan nasib yg ada sekarang.

Bila kita lihat disekeliling, kita lihat ada perbezaan taraf kehidupan setiap orang. Si A tu hidup senang lenang dan mewah sedangkan ada diantara kita kais pagi makan pagi atau cukup2 makan jer. Sering kali mereka yg serupa ini sering menyalahkan takdir tapi tahukah kita bahawa tuah seseorang tu bergantung pada usaha. Korang mungkin akan berkata "Aku dah berusaha tapi tak berjaya juga"

Kawan2..tahukah anda bahawa orang yg memiliki tuah yg baik itu mempunyai usaha yg berlipat kali ganda dari usaha yg kita lakukan. Mereka ini sanggup bekerja berhempas pulas, tanpa rehat yg cukup dan tidur yg lena.Hasilnya tuah memang patut menyebelahi mereka sebagai ganjaran atas usaha yg dilakukan.

Semuga paparan ini dapat memotivasikan kita serba sedikit. Aku berharap tuah seperti mereka yg berjaya sebelum ini akan juga berpihak kepada diriku...AMINNN...

Coming soon...satu TUAH yang kutunggu2 selama ini bakal menjadi kenyataan...Doakan yer kengkawan....

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com