Sunday, October 10, 2010

PETUA LAMA vs UBAT MODEN

Korang kan tau yg hubby aku kemalangan pada 7/10/10 ari tu kan? So berita tu aku sampaikanlah pada kakaknya yg di Bukit Beruntung dan Abang dia di Rawang. Kakaknya yg di Ipoh tu tak ku beritahu sebb mereka jauh. Tapi mereka akhirnya datang jugak kerana diberitahu kakak iparku.

Aku sebenarnya penat sungguh sebab seharian menunggu hubby di hospital. Sampai kat rumah plak, tak leh nak rehat sebb rumah dikunjungi jiran dan rakan2 hubby. Bila malamnya pulak, kakak ipar yg yg dari Ipoh sampai ditemani kakak ipar yg dok kat Bkt Beruntung.Balik plak kol 12 tengah malam.

Memandangkan tubuh hubby ku bengkak2, kakak ipar aku mengamalkan cara lama iaitu dengan mencampurkan jadam dgn limau nipis. Katanya, cara ni dapat memecahkan darah beku di dalam badan. Korang taulah kan, rupa jadam tu kalu disapu kat badan. Dah cam orang minyak hubby aku. Dah tu siap promote susu HI-GOAT yg memang dah dibelinya utk hubbyku.


(Ini gambir..pada sapa yg tak penah tengok..termasuk aku ler)

Bila aku terangkan yg doktor dah sediakan ubat kurangkan bengkak....pot pet! ..pot ! pet! membebel cam ayam nak bertelor! Mula ler kuar citer dorang masa kecik...hah nilah ubat yg omak bagi! tak do nyo makan ubek doktor tu! Bukan elok pun! Aku diam jer lah..nak lawan balik ..orang tua kan..baya2 mak aku..so iya kan jer lah.

Balik jer dorang, hubby aku mengadu tak selesa dengan badan dilumur benda alah tu! Disuruhnya aku cuci semula. Kan? satu keja plak aku dah! Dia ni satu! depan kakaknya menikus tak bersuara..belakang orang tu..melekit ler...kotor tempat baring dia lah!

Ingatkan dah ler habis petua dorang tu. The next day dia datang lagi. Kali ni bawak gambir plak dicampur minyak urut dan air...utk ilang bengkak gak! Kelakar plak aku tengok hubby aku dah cam goreng pisang yg dilumur tepung Adabi! Tunggu siap digoreng jer..ngeh ngehhhh!!!


(Ni plak jadammm....)

Balik jer dorang...hubby aku merungut2..lain kali kalu apa2 hal..please ler.. jgn ler telefon dorang. seksa I ni tau! Mana badan sakit2..gatal2 plak kena ubat nih...Aku tak leh nak kata apa cuma boleh nasihatkan dia supaya bersabar jer. Kakak dia berniat baik..ialah kann. sapa le tak sayang adik...Tu sumer dorang buat untuk menyembuhkan adik kesayangan dorang ni..

Ari ni..kakak dia akan datang lagi ke rumah aku. Siap ler hubby aku..apa ler lagi bahan ujikaji nyer kali ni! Sian hubby aku...Banyak2 bersabor yer yangggg...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com