Tuesday, October 26, 2010

EXAM SEMAKIN HAMPIR..



SPM bakal menjelang tak lama lagi tapi aku tengok Abang sikit pun tak gelabah..Cool ajer. Biasanya orang yg cool ni sebb dia dah buat persedian yg cukup so tak de lah apa yg nak dibimbangkan. Masalahnya abang ni aku tengok asyik dengan tv, game dan HP dia. Bila aku membebel cam ayam nak bertelor, baru ler dia capai bukunya.

Masa aku sebaya dia dulu, punya ler gelabah puyuh korang tau tak? Takut sangat tak lulus. lebih2 lagi dengar warning dari mak aku yg pot pet..pot pet 24 jam bila tengok aku rehat sekejap depan tv. "Kalu tak lulus SPM kali ni..aku kahwinkan ajer..sape yg masuk meminang tu yg aku terima.."! Amboi..mengertak nampak!!

Aku try gunakan cara yg sama kat anak aku. Siap tambah lagi..ayat mengancam akan carikan dia anak dara yg dok ulu2 kampung. Sikit dia tak heran..Apa pun aku dah ikhtiar macam2 cara untuk bagi semangat dia belajar. Bawak dia ke library, sama2 belajar di sana, belikan buku2 rujukan dan aku sanggup belajar semula subjek yg dia tak faham semata2 untuk mengajar dia!

Kalau itu pun tak boleh membantu, tak tahu lah apa aku nak katakan lagi. Hanya tawakal dan berserah padaNYA yg Maha Mendengar doaku.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com