Sunday, October 17, 2010

OTAK DAH TUMPUL.

Ahad...oleh kerana tak de aktiviti so aku bawak anak2 ke perpustakaan negara untuk mereka buat ulangkaji di sana. Kalu kat umah tu, bukan membaca...dok tonggang terbalik atas katil, konon membaca..alih2 tengok dah ternganga!. Tak pun cam anak dara aku tu..siap main game lagi...

Abang tanya aku subjek matematik dan Prinsip Akaun tentang topik2 yg dirasakan susah baginya. Aku yg dah meninggalkan alam persekolahan ni, memang totally tak ingat tentang topik tu. So pelan2 aku baca semula buku tersebut baru ler boleh aku mengajar Abang. Tapi cam yg korang tau, otak kita ni cam mesin gak...kalu tak digunakan, lama-kelamaan rosak... Aku amik masa gak nak fahamkan balik subjek tu...Fuhh! pakal ler anak aku yg nak exam...

Dulu penah gak terfikir nak future study...nak amik master ler konon..Eiskkk kalu gini gayanya tak payah ler...bior ler aku jadi tutor anak2 jer...Otak aku ni dah tak mampu nak terima banyak benda sekali gus...Lagi pun..sebenarnya aku FORBIA...takut pisang berbuah dua kali. Kang aku sebuk belajar, ada plak minah yg amik kesempatan volunteer menguruskan hal ehwal hubby aku cam dulu tu.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com