Wednesday, October 27, 2010

GENAP 17 TAHUN

Diam tak diam, abang dah 17 tahun dan hari ini, tanggal 27hb October, Abang menyambut ulangtahun yg ke 17tahun. Aku bukan nyer tak ingat birthday dia hari ni tapi sajer nak bikin kejutan untuk dia. mungkin dia ingat, kami tak peduli tentang ulangtahun dia..Monyok jer muka nyer masa pegi sekolah tadi.

Baby plak excited semacam! Celik ajer bijik mata terus bagi tau aku. Mama! today is Abang's birthday. Dari tadi dok call aku tanya apa hadiah nak belikan untuk Abang nyer. Ek Elehhh...bukan duit dia pun...mengecek duit ayah dia gak! Masa nak duit, siap cakap kat ayah dia.."anggap ajer ini loan tau ayah..nanti wawa bayar balik" Korang tau cara dia bayar balik camner...Apa sajer aktiviti dia menolong kerja rumah tu dianggap services yg perlu dibayar hatta membuang sampah sekali pun.Upah buang sampah ajer RM2. Amik Maid Indon pun tak mahal upahnya camni sekali kan?

Bercakap pasal Abang, dalam usia meningkat remaja ni, aku tak bolehlah lagi bercakap macam dia masa kecik2 dulu. Aku lebih banyak guna psikologi sebab tu jer cara untuk medidik dia. Remaja sekarang tak seperti masa zaman aku dulu. Lebih agresif dan pantang ditegur tapi Alhamdulillah..Abang nampaknya memahami segala apa yg kami lakukan semua untuk kebaikan dia di masa depan.

Muga Abang menjadi anak yg soleh...yg akan "menghantar dan menemani" kami dengan doa dan zikir ketika di alam barzah nanti...Sedih plak aku....Happy Birthday Abang! We loves you forever and ever!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com