Sunday, October 31, 2010

BISNES

Walaupun SPM belum pun bermula, tapi Abang dah ada perancangan tersendiri bersama kengkawan dia. Dari duduk melangut tak buat apa sementara tunggu result SPM, dia bercadang nak buat bisnes kecil2an katanya. Terdiam gak aku bila dengar cadangan dia ni..maklum ler dia bukan ada experience pun dalam hal2 berniaga.

Tapi mungkin disebabkan darah bisnes atuknya mengalir dalam diri dia..sebab tu dia berkobar2 masa citer kat aku tentang plan dia tu.Dia berazam nak kumpul duit sendiri untuk masuk IPTA jika ada peluang nanti. Duit sebenarnya tak le menjadi masalah besar tapi Abang beria2 gak..katanya nak merasa cari duit sendiri.

Kalu ikut hubby aku, dia lebih prefer Abang mengikuti kelas Mandarin atau kelas improve Bahasa Inggerisnya. Sekurang2nya ia boleh dijadikan advantage untuk dia kemudian hari nanti.Aku plak..sebenarnya kurang setuju dengan cadangan dia nak buat bisnes tu tapi aku rasa, kami perlu beri dia peluang untuk dia buktikan kemampuan dia untuk berdikari. Sekurang2nya, Abang akan jadi lebih berani berhadapan dengan public dan boleh gak improvekan PRnya.

Dalam diam, aku kagum dengan sikap ingin berdikarinya itu. Tapi harapan aku agar bisnes tu sementara ajer sebb aku ingin melihat anak sulungku ini menjejakkan kaki ke menara gading seperti aku dan ayahnya.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com