Tuesday, October 19, 2010

MENENTANG PEMBAHARUAN

Kita sering tidak yakin dengan kebolehan dan kemampuan terutamanya kepada anak Melayu. Tapi sejarah dah pun membuktikan bahawa anak melayu mampu memimpin negara ke mercu kejayaan. Tun Mahathir contohnya...ketika beliau berura2 untuk membina jambatan Pulau Pinang dulu, ramai suara2 sumbang mempertikaikan cadangan beliau yg dirasakan sebagai pembaziran dan angan2 Mat Jenin. Nah! hasilnya..bukan sahaja dapat dinikmati rakyat malah oleh pihak pembangkang yg rata2 nya mengutuk keras cadangan tersebut.

Kini, Dato Seri Najib pula...bercadang untuk mendirikan menara 100 tingkat milik sepenuhnya Permodalan Nasional Berhad dikendalikan oleh bangsa Melayu. Pun masih ada yg mempertikaikan malah memperlekehkan keupayaan bangsa Melayu untuk mencipta satu lagi kejayaan yg menjadi kebanggaan negara.

Apa yg aku nak tegaskan disini ialah, mengapa kita sebagai rakyat Malaysia tidak sanggup berdiri di belakang pemimpin kita untuk menyokong perkara2 yg membawa kemajuan negara kita. Apakah kita kurang yakin dengan kemampuan pemimpin kita? Kalau kita mampu mengatasi kemelesetan ekonomi negara yg melanda sekitar tahun 1997/1998, mengapa tidak kita yakin mampu setanding dengan negara2 maju yg lain.

Semua ini bukan sesuatu yg mustahil jika rakyat berganding bahu menyokong pembaharuan yg membawa kebaikan untuk dinikmati semua kaum di negara ini.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com