Wednesday, October 27, 2010

WISHLIST YG BELUM TERCAPAI.

Sepanjang hidupku. banyak benda yg aku idamkan dah tercapai sepenuhnya.
Alhamdulillah..Syukur sangat! Kengkadang terasa malu gak denganNYA sebb aku ni bukan ler muslimah sejati yg terkadang lalai menunaikan tanggungjawab.

Walau pun begitu..masih ada lagi wishlist yg aku masih belum tercapai. Korang rase apa agaknya yer? Dari remaja lagi, aku pasang angan2 untuk naik haji bersama suami dan anak2.. tu yg belum tercapai hingga kini.



Sebenarnya bukan masalah kewangan tapi biasa ler manusia ni kan..ada jer benda yg buat kita tertangguh menunaikan salah satu dari rukun Islam ni. Bila tengok di tv, aku dapat rasakan betapa syahdunya dapat menatap Kaabah di depan mata...menziarahi "rumah" Allah.

Kengkadang terasa malu aku pada diri sendiri bila melihat orang yg lebih tua malah uzur sanggup bersusah payah untuk menunaikan Haji. Rata2 yg datang pun bukan dari golongan yg senang. Contohnya Jemaah Haji dari Malaysia..ada yg sanggup menabung bertahun2 hasil dari menoreh getah dan bersawah padi...Kita ni...kalu ikutkan jauh lebih mewah dari golongan ini tapi masih belum tertunai hajat yg satu ni.

Semuga aku dapat menyempurnakan Rukun Islam ini sebelum aku menutup mata. Malah siap berpesan kat hubby, agar menyempurnakan hajat aku ni jika aku tak berkesempatan melakukannya...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com