Thursday, October 14, 2010

SERABUT KEPALA HOTAK AKU!!

Aku paling tak suka detik2 ini...detik yg paling membosankan!! Bila Auditor datang!!wuaaaahhhh....dengan badan yg tak berapa sihat ni nak mengadap soalan dan kerenah depa..adoi cam nak pecah kepala aku nih.

Aku penah berdepan dengan berbagai2 kerenah auditor yg datang...dari aku mula bekerja di sini. Ada satu ca ya nun alif tu datang bukan main kemas bajunya (lelaki). sekali dia bukak kasutnya...Ya Ampun! terbalik idung aku nih!! Bau asem stokin dia tu..aku ingat sejak beli tak penah basuh kot...Selama dia kat ofis tu...selama tulah aku menanggung kesengsaraan korang tau tak...

Sorang lagi ni plak, tengok sekali imbas cam hero Tamil MGR...siap letak gambar MGR lagi kat laptop dia..hihi. Ni pun spesis yg tadi gak cuma bezanya dia ni badan berbau. aku ingat lak kalu bawak mandi kat sungai...mati sumer ikan2 dlm tu..tak yah pakai tuba. Sampaikan secretary ofis kami time tu merayu kat aku....jgn ler ko panggil dia lagi, aku tak tahannnn....

Yang lain ni..ok lah . Tinggal lagi kalu dia tanya aku soalan "tadika" tu yg aku tak suka nak jwb. Contohnya, 1st Jan balance kat Bank ada RM10 million...tapi end of the year tinggal RM2 million... Soalan dia mengapa kurang? Adikkkk...of coz lah ada duit kuar sayang oiii...Cam ko beli barang..mula2 ada RM1..beli aiskrim RM0.50...kurang kann????Kadang tu sampai naik migraine aku ler...

Bila habis audit, tak aman lagi idup aku sebab nak mengadap audit tax plak...padan muka aku kan...Sapa suruh ko pilih bidang "ceti" ni??

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com