Sunday, October 17, 2010

BAJET 2011



Baru- baru ni korang dengar tak pembentangan bajet oleh Pedana Menteri kita? Aku dengar sekali lalu jer..waktu tu tengah drive dalam perjalanan nak balik kerja. Dalam banyak-banyak pembentangan tu, aku tertarik dgn yg satu ni. berkenaan dengan cuti bersalin ditambah dari 2 bulan kepada 3 bulan. Wow! seronok kome yerrr.. Berita tu memang ler berita yg mengembirakan bagi mereka yg masih productive tapi meyiksakan bagi kami ni.

Aku bukan ler dengki dgn korang yg dapat cuti bersalin tu tapi keputusan tu aku rasakan sedikit tak adil pada kami yg bekerja ni. Mana tak nya, jika mereka ni diberi cuti selama 90hari, bayangkan kerja yg selama ni dibuat tertangguh dan ini akan membebankan staff lain yg terpaksa menyudahkan kerja2 yg terbengkalai.

Tambah menyusahkan bila mana ada staff yg begitu produktif! tiap2 tahun bersalin!!. Korang bayangkan macammana seksanya orang yg dibebankan tugas yg sepatutnya mereka lakukan. Silap haribulan aku rase cuti tu akan membolehkan staff produce the second once. Almaklumkan...cuti panjang...

Alasan cuti panjang ni diberikan ialah supaya iu mempunyai masa untuk membesarkan bayi mereka. Aku rase le...dari ditambah cuti bersalin ada baiknya difikirkan altenatif lain yg lebih bagus seperti mengadakan nusery di tempat kerja bagi memudahkan ibu menyusukan dan memberi perhatian yg lebih kepada bayi mereka.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com